تاریخ آخرین به روز رسانی بخش خبر پیچک نیوز                                 پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
سال 91 سال تورم، بی ادبی، بی اخلاقی و بی قانونی بود

نمایندگان بعد از اتمام سال 91 به ارزیابی این سال پرداختند نکته قابل تامل که در اکثر این نظر خواهی ها وجود دارد و تقریبا تمام نماینگان در آن اتفاق نظر داشتند محقق نشدن شعار سال بود که سال گذشته به طور کامل فراموش شد.

به گزارش «تابناک»، نمایندگان همچنین سال گذشته را سال سختی از لحاض سیاسی و اقتصادی ارزیابی کردند و اکثر آنها دلیل تورم را عدم مدیریت مناسب دولت می دانند.

سال تورم، گرانی، بیکاری، تنش، بی ادبی، بی اخلاقی و بی قانونی

دکتر مسعود پزشکیان در مورد میزان تحقق شعار حمایت از تولید ملی در سال 91به تابناک، گفت: وقتی می گوییم تورم و گرانی یعنی اینکه حمایت از تولید محقق نشد. اگر حمایت از تولید وجود داشت تورم و گرانی به وجود نمی آمد. اگر از تولید کنندگان حمایت می شد وضعیت اینگونه نمی شد. وی افزود: سال 91 سال تورم، گرانی، بیکاری، تنش، بی ادبی، بی اخلاقی و بی قانونی بود. نماینده مردم تبریز در ارزیابی کارنامه مجلس در سال 91 گفت: مجلس ضعیف عمل می کند چون اگر ما با قدرت عمل کنیم و در همان لحظه وقوع انحراف جلوی انحراف بایستیم و حرفمان را بزنیم و برخورد کنیم نباید کار به اینجا برسد. راهکار آن این است که ما ناظران خوبی باشیم. باید حرف خوب بزنیم و قانون صحیحی تصویب کنیم. باید پای قانون بایستیم و آن را اجرا کنیم تا از ابتدا مدیران درست انتخاب شوند و قانون را درست اجرا کنند. پزشکیان در مورد مهمترین اتفاق سال گذشته را تورم و گرانی دانست و گفت: همین که شب می خوابید و صبح که بیدار می شوید و می بینید که ارزش پولتان نصف شده است بدترین اتفاقی است که ممکن است رخ دهد. از دیگر اتفاقات نیز این بود که آقای احمدی نژاد در جریان استیضاح وزیر کار در مجلس حرف هایی زد که نمی باید می زد.

مدیریت ترکیبی از عناصر انسانی است

وحید فیاضی گفت: سال گذشته در حوزه اقتصاد ضعیف عمل کردیم و در حوزه سیاست و راهبردهای بین المللی قوی عمل کردیم. در حوزه فرهنگ در جا زدیم و در برخی موارد عقب تر رفتیم. در حوزه تولید و صنعت و تجارت واقعا ضعیف عمل کردیم و نتوانستیم به شاخص های مورد نظر رهبر انقلاب دست پیدا کنیم. فیاضی در پاسخ به این سوال که آیا این مشکلات راهکاری ندارد، گفت: ما در مملکتی زندگی می کنیم که سرشار از سرمایه است؛ حلقه مفقوده مدیریت کارا و اثربخش است. زمینه همه اینها یک مدیریت متعهد و متخصص و آگاه است تا کارایی و اثربخشی لازم را ایجاد کند. مدیریت تنها یک مدیر نیست بلکه مجموعه و ترکیبی از عناصر انسانی است. عناصر انسانی در مکانهایی مانند مجلس، دولت، قوه قضائیه و زیر مجموعه های متعلق به آنها خود را نشان می دهد. وی در مورد میزان تحقق شعار حمایت از تولید ملی و اقدامات مجلس در این زمینه گفت: مجلس اقدامات و مصوباتی در این زمینه داشت و فراکسیون ها وکارگروه هایی مانند کارگروه اشتغال و کارگروه تولید تشکیل داد. مجلس اقدامات خود را انجام داده است منتها نگرانی های بسیاری همچنان وجود دارد. در مازندران کشاورزی با مشکلاتی مواجه است و ضعف هایی وجود دارد و ما نیز گلایه های بسیاری در مورد تامین آب و نهاده های کشاورزی و دامی و همچنین در مورد تنظیم بازار محصولات کشاورزی داریم و مشخص نیست چرا توجه کافی به این موضوعات نمی شود. مهمترین اتفاق سال 91 انتخابات مجلس شورای اسلامی و حضور پر شور مردم در این انتخابات و شکل گیری مجلسی کارا و کارآمد بود.

مهمترین اتفاق مجلس در سال 91 نیز روز استیضاح وزیر کار در 15 بهمن ماه بود.

افرای متصدی کار شده اند که الفبای دیپلماسی را هم بلد نبودند

تابش در ارزیابی عملکرد مجلس در سال 91 گفت: باید برای ارزیابی به افکار عمومی رجوع کرد. اگر معدل افکار عمومی از وضعیت حاکم بر کشور راضی هستند، می توانم به خودم و قوه قضائیه و قوه مجریه نمره خوبی بدهم. در هر صورت عملکرد مجموعه سه قوه و مسئولین و دست اندرکاران به نحوی بوده است که از سال گذشته تاکنون از نظر اقتصادی و معیشتی مردم در شرایط حاد و سخت و شکننده ای قرار گرفته اند. به لحاظ سیاسی دایره تحریم ها و محدودیت ها تنگ تر شده است. محمد رضا تابش، در مورد آن چیزی که مربوط به آرمان های ماست و شهدای ما برای آن خون داده اند ایستادگی می کنیم و هزینه آن را می دهیم ولی بسیاری از مسائلی که در عرصه سیاسی کشور حادث شده است و اثرات اقتصادی آن را شاهد هستیم نشات گرفته از سوء تدبیرهای خواسته و ناخواسته است. افرای متصدی کار شده اند که الفبای دیپلماسی را هم بلد نبودند تا چه رسد به اینکه بتوانند امور را به پیش ببرند. سال 91 به فرموده رهبر انقلاب سال حمایت از تولید ملی و سرمایه ایرانی بود و همه مسئولان باید وجهه همت خود را در این زمینه قرار می دادند با این حال علاوه بر اینکه این شعار محقق نشد که بسیار مایه تاسف است، تناضعات و اختلافات باعث شده است که تولید ملی و اشتغال آسیب ببیند و حمایت لازم از تولید ملی انجام نشود. نظامی که متکی به دین است باید عملکردش به نحوی باشد که مخصوصا در مسائلی که جنبه دینی و مذهبی دارد هیچ خدشه ای به آن وارد نشود. متاسفانه از این نظر هم به واسطه بداخلاقی ها و سوء رفتارها دچار افول بودیم. متاسفانه شاهد اختلاسی بودیم که اعتماد مردم را نسبت به حاکمیت سلب کرد. در نهایت سال خوبی برای ملت شریف ایران نبود. ملتی که برای استقلال انقلابش و دفاع از ارزش هایش هزینه داده است و خم به ابرو نیاورده و از تمام موجودیتش برای دفاع از نوامیس و ملت و دینش فداکاری کرده است، حقش این نیست که در این وضعیت باشد. من به سهم خود از بابت این سوءعملکردها از مردم عذرخواهی می کنم و امیدوارم که در سال آینده با تأسی بر اخلاق اسلامی و رعایت قانون و تدبیر و سه اصل عزت، حکمت و مصلحت بتوانیم نوید بخش روزهای خوبی برای ملت شریفمان باشیم و از مجموعه ظرفیت ها استفاده کنیم. مهمترین اتفاق تاسف بار سال گذشته اختلاسی بود که باور و اعتماد مردم نسبت به حاکمیت لطمه زد و چیزی که دل مردم را در سال 91 خوش کرد قهرمانی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی و المپیک بود.

سال 91 در کل سال خوبی بود!

ثروتی در ارزیابی عملکرد مجلس در سال 91 گفت: عملکرد مجلس نسبتا خوب بوده البته بهتر از این هم می توانست باشد. زمانهای مناسبی را می توانستیم برای تصویب قوانیین صرف کنیم که بنا به دلایلی این امکان وجود نداشت. مردم از مجلس انتظار دارندکه مشکلات اقتصادی و اجتماعی کشور را حل و فصل کند و در صورتی است که نمایندگان در این زمینه ها تمرکز کنند و توجه جدی داشته باشند مشکلات قابل حل است. موسی‌الرضا ثروتی در ارزیابی سال گذشته گفت: سال 91 در کل سال خوبی بود و نمی توان گفت بد بوده چرا که هر روز خدا خوب است و انسان باید تلاش کند تا هر روزش بهتر از دیروزش باشد. فراز و فرودها و خوشی ها و ناخوشی هایی وجود دارد، فعالیت های مثبت و بعضا نه چندان خوب دارد در هر حال رو به جلو است و نمایندگان مجلس نیز اهتمام دارند که وظایف خود را به نحو احسنت انجام دهند. هر چه هماهنگی و انسجام بیشتر شود نتایج بهتری به دست خواهد آمد. نماینده مردم بجنورد در مورد میزان تحقق شعار حمایت از تولید ملی گفت: این شعار به خوبی محقق نشد. در این زمینه دولت و مجلس باید توجه جدی می کردند. مسائل اقتصادی و سیاسی و اجتماعی در هم تنیده شده اند و اگر گروهی از نمایندگان قصد داشته باشند اقدام جدی در این راستا انجام دهند این موضوع با مباحث سیاسی و اجتماعی تداخل خواهد داشت و گاها از کار باز می ماند. به عنوان مثال سوال از رئیس جمهور در مورد مسائل اقتصادی بود اما بنا به دلایلی شرایط باعث شد مجلس از این حق قانونی دور بماند و انتظاری که نمایندگان داشتند به هدف نرسیدند. شعار حمایت از تولید ملی و کار و سرمایه ایرانی در مجلس و دولت مورد توجه لازم قرار نگرفت. وی در مورد مهمترین اتفاق سال گذشته گفت: مهمترین اتفاقات حضور چشمگیر مردم در راهپیمایی 22 بهمن و حمایت از نظام بود و در کنار آن اقدامات مثبتی از قبیل پیشرفت های علمی و موفقیت های ورزشی داشته ایم. علیرغم گرانی ها و کمبودها و مشکلات مردم در راهپیمایی 22 بهمن از نظام حمایت کردندکه اتفاق بزرگی بود. این نماینده مهمترین اتفاق مجلس نیز تصویب قوانین و تمرکز بر وظایف قانونی و نظارتی است. در کنار آن نیز تلخی ها و شیرینی هایی نیز در مجلس وجود داشت.

گردآوری : / مرجع خبر : تابناک
تاریخ درج خبر : 1392/1/9
جدیدترین خبرها
جدیدترین قیمت‌ها از بازار طلا و ارز
سقوط ناگهانی قیمت سکه و ارز
سکه هنوز حباب دارد
دستور روحانی برای بررسی گفت‌وگو با 1+5
اجناس الکترونیکی ارزان شد
بهای جهانی طلا به پایین‌ترین قیمت در 33 ماه گذشته رسید
قیمت خانه کاهش یافت
قیمت خودرو با افت نرخ ارز کاهش نمی‌یابد
آمادگی واشنگتن برای پرواز مستقیم به تهران
حباب 20 درصدی قیمت مسکن/ کاهش قیمتها آغاز شد

آرشیو خبرها
اخبار
دلایل کاهش نرخ طلا و ارز در بازار+قیمت‌های امروز
معمای «ارز» ارزان در پایان دولت احمدی‌نژاد
اخبار روز
افزایش نظارت‌ بر قیمت زمین در دولت جدید
کاهش قیمت خودرو تا کی ادامه دارد؟
قیمت‌های کاهش یافته خودرو اعلام شد
برنامه‌های بانک مرکزی برای کاهش نرخ ارز
سرگردانی بازار ارز و نوسان شدید قیمت‌ها
نیازی به مصادره روحانی نیست!
سید حسن خمینی به روحانی چه توصیه‌ای کرد؟
رویکرد متفاوت سیما در مستند «چرا روحانی»
ادامه روند کاهش قیمت طلا و ارز در بازار
نرخ ارز باز هم کاهش می‌یابد
دیدار حسن روحانی و هاشمی رفسنجانی
جزئیات دیدار عارف با روحانی
سونامی کاهش قیمتها به مسکن رسید
عارف با رئیس جمهور منتخب دیدار کرد
با کاهش نرخ ارز حباب قیمت مسکن هم می‌ترکد
قیمت باقی خودروهای داخلی تعیین نشد
کوچ سرمایه‌ها از سکه و دلار
عارف: با دولت روحانی همکاری می‌کنم
احمدی‌نژاد ۳ بار درخواست حکم حکومتی کرد
پگاه آهنگرانی به روحانی چه گفت؟
نرخ بالای میوه در میادین+ریز قیمت‌ها
کاهش شدید قیمت طلا و ارز در بازار
آغاز پیش فروش مگان هاچ‌ بک در ایران + قیمت
قفل بازار خودرو در انتظار «کلید»
خاتمی: دولت روحانی نمی‌تواند معجزه کند
کدامیک‌ از وزرا هفته گذشته از احمدی‌نژاد صد سکه طلا گرفتند
خاتمی به روحانی تبریک گفته است؟
پیش‌بینی کاهش قیمت خانه در ماه‌های آینده
واریز یارانه دارو به حساب خانوار بزودی
قالیباف دیگر شانس حضور در شهرداری را نخواهد داشت
تحلیف روحانی دو روز بعد از تنفیذ برگزار می‌شود
ایران تا صبح نخوابید
توصیه عارف به روحانی درباره احمدی‎نژاد
حق‌الناس را جدی بگیرید
جدیدترین قیمت‌ خودروهای پرتیراژ داخلی
احمدی‌نژاد و روحانی دیدار کردند
جزئیات احضار رئیس جمهور به دادگاه
اشتون: منتظر برقراری دولت جدید ایران خواهیم ماند
خاکشیر، نوشیدنی روزهای گرم تابستان
رئیس‌جمهور منتخب در اولین نشست خبری
استان‌هایی‌که عجیب‌ترین رای‌ها‌ را به صندوق ریختند
احمدی‌نژاد با شکایت لاریجانی به دادگاه احضار شد
حضور افرادی همچون "عارف" در دولت یازدهم
علت افزایش قیمت ارز به روایت وزیر اقتصاد
دستگیری چند تن از عوامل مخل بازار ارز
اسامی نهایی منتخبان شورای شهر تهران
یارانه‌ نقدی پردرآمدها قطع می‌شود
همه وعده‌های اقتصادی "روحانی" در دولت تدبیر و امید
تاثیر کاهش قیمت ارز بر بازار IT
زمان اولین نشست خبری حسن روحانی
رمز عبور‌ «جی‌میل» سرقت شد
دستور فوری احمدی‌نژاد به 2 وزیر اقتصادی
کشف عضوی جدید در بدن انسان!
کاخ سفید:همچنان آماده تعامل مستقیم با ایران هستیم
حسن روحانی درباره‌ی فرهنگ قول داد که...
پیام روحانی خطاب به مردم ایران
حضور خاتمی و سید حسن خمینی در منزل عارف
واکنش اشتون به منتخب شدن روحانی
پیام تبریک احمدی نژاد به مردم و روحانی
عارف پیروزی روحانی در انتخابات را تبریک گفت
انتخابات برنامه‌ دلالان خودرو را به هم ریخت
شکست اصولگرایی لازم بود!
قیمت سکه و طلا کاهش یافت
اعلام نتایج ترکیبی از کل کشور است
نبض تند بازار خودرو
سریال تکراری سیب‌زمینی
حمله به حساب دهها هزار ایرانی در جیمیل
ورود خودروهای آمریکایی به ایران با طعم انتخابات
در این کافی‌شاپ یاد بدبختی‌هایتان بیفتید!
سید محمد خاتمی رسما از حسن روحانی حمایت کرد
بازار مسکن رونق می‌گیرد
تمام وعده‌های کاندیداهای ریاست جمهوری درباره اینترنت
حمایت رسمی هاشمی از روحانی
زمان برداشت یارانه خرداد اعلام شد
مطهری : کناره‌گیری عارف مدبرانه و حکیمانه بود
نامه روحانی به محمدرضا عارف
ستادهای عارف در اختیار روحانی قرار می گیرد؟
بهمنی وعده داد: نرخ تورم نقطه به نقطه نزولی می‌شود
چه کسی خودرو را گران کرد؟
تولید دو ماهه خودرو اعلام شد
عارف انصراف داد+متن بیانیه
اجماع شورای مشورتی اصلاح‌طلبان بر روحانی
دستگیری نصاب دوربين مخفي در منزل تازه عروس
حدادعادل از انتخابات ریاست جمهوری انصراف داد
قیمت خودرو افزایش یافت + جدول قیمت ها
خدمات رایتل در کدام شهرها قابل دسترسی است؟
واکنش رییس ستاد روحانی به احتمال بررسی مجدد صلاحیت
ائتلاف عارف و روحانی قطعی است
جواب منفی انتظامی و پرستویی به یک کاندیدا
ظلم آشکار به 7 کاندیدا و 77 میلیون ایرانی
استقبال خاتمی از ائتلاف عارف و روحانی
رخنه ماهی‌های آلوده در بازار
جدول/ قیمت انواع خودرو داخلی
پیش فروش تیبا 2 و عرضه 3 محصول جدید پارس خودرو
اظهار نظر نیکزاد درباره آینده مسکن
مسکن در زمستان‌ها گران‌تر می‌شود!
قیمت تخم‌مرغ افزایش یافت
چه کسی قیمت خودروهای وارداتی را تعیین می‌کند؟
پاسخ‌ وزیر اقتصاد به انتقادات
جدیدترین قیمت طلا و سکه در بازار
چگونگی تک نرخی شدن ارز/ نرخ بازار آزاد واقعی نیست
چاپ اسکناس‌های درشت‌ را در دستور کار داریم
مگان هاچ بک به ایران می‌آید
جی‌میل دوباره باز نمی‌شود؟!
احتمال برگزاری مناظره چهارم کاندیداها
واکنش صالحی به مناظره سوم کاندیداها
ائتلاف اصولگرايان با اين همه اختلاف!
شوک قیمتی در بازار خودرو نخواهیم داشت
تولید خودروی هم‌کلاس پژو 308 در ایران
احتمال ائتلاف روحانی و عارف در روزهای آینده
گوشی برندهای معروف موبایل و خطر تشعشعات سرطان‌زا
بازتاب دومین مناظره انتخاباتی ایران در مطبوعات خارجی
نظر نامزدها درباره‌ی مناظره دوم چه بود؟
بهمنی: از واردات طلا تا 15 سال بی نیازیم






1