تاریخ آخرین به روز رسانی بخش خبر پیچک نیوز                                 پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
آرم طرح ترافیک سال 92 رونمایی شد

مشاور معاون ترافیک شهردار تهران در مراسم رونمایی از آرم‌های طرح ترافیک سال 92 گفت: توزیع آرم‌های طرح ترافیک از امروز در پایتخت آغاز شده است.

به گزارش ایسنا، وحید نوروزی روز یکشنبه در مراسم رونمایی از آرم‌های طرح ترافیک سال 92 با اشاره به اینکه این مراسم عملا مراسم تودیع سنتی آرم‌های طرح ترافیک در تهران است، گفت: تا چند ماه آینده با فراهم شدن زیرساخت‌های لازم و هوشمندسازی سامانه‌های کنترلی، عملا از سال آینده دیگر آرم‌های طرح ترافیک چاپ، رونمایی و توزیع نمی‌شود و باید گفت از سال 93 دیگر برچسب آرم طرح ترافیک نخواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه قول حذف آرم‌های طرح ترافیک را سال گذشته داده بودم، گفت: متاسفانه به دلیل برخی مسائل از جمله تحریم‌ها و مسائل زیرساختی نتوانستیم به وعده خود در موعد مقرر عمل کنیم چرا که در صورت تحقق این امر، عملا امسال نیز مراسم رونمایی از آرم‌های طرح ترافیک نباید می‌داشتیم.

به گفته مشاور معاون ترافیک شهردار تهران با حذف برچسب‌ها و آرم‌های طرح ترافیک از سال 93 کنترل این محدوده‌ به صورت هوشمند و الکترونیکی و بر اساس سریال پلاک خودروها خواهد بود و دیگر شهروندان نیازی ندارند چیزی به شیشه خودروهای خود بچسبانند اما چسباندن آرم‌های طرح ترافیک سال 92 به دلیل عدم راه اندازی این سیستم اجباری است.

وی با اشاره به اینکه امسال برای اولین بار آرم‌های طرح ترافیک خودروهای شخصی، عمومی و دولتی یک رنگ و با نماد اصلی پرچم جمهوری اسلامی ایران و در کنار آن لگوی شهرداری تهران است، گفت: پشت هفت پر لگوی شهرداری تهران، هفت ذکر هفت روز هفته خواهد بود که از داخل خودرو قابل رویت است.

مشاور معاون ترافیک شهردار تهران با اشاره به اینکه بر خلاف سالهای گذشته امسال، آیتم‌های امنیتی آرم‌های طرح ترافیک کاهش یافته است گفت: عملا این آیتم‌ها به نصف رسیده چرا که اعتقاد داریم کنترل محدوده طرح ترافیک با هوشمند سازی این محدوده عملا نیازی به برچسب نخواهد داشت اما در عین حال به جاعلان می‌گوییم که این آیتم‌ها در حدی باقی مانده‌اند که آنها نتوانند به هیچ عنوان آرم‌های سال 92 را جعل کنند.

کارت‌های شناور امسال در سایز کارت‌های بانکی و با پرچم ایران و آرم شهرداری تهران و با جنس PVC چاپ می‌شود

وی در خصوص کارت‌های شناور نیز گفت: کارت‌های شناور امسال نیز در سایز کارت‌های بانکی و با پرچم ایران و آرم شهرداری تهران و با جنس PVC چاپ می‌شود.

مشاور معاون ترافیک شهردار تهران با اشاره به اینکه هم اکنون تمامی خروجی‌های طرح ترافیک نیز به دوربین‌های کنترلی مجهز شده است، تاکید کرد: بر این اساس دیگر خودروها نمی‌توانند با دنده عقب رفتن یا سایر اقدامات وارد محدوده طرح ترافیک شده از سوی دیگر ورود و خروج خودروها به محدوده طرح ترافیک ثبت می‌شود که بدین ترتیب پلیس می‌تواند به راحتی خودروهای متخلف را به صورت ساعتی اعمال قانون کند.

وی در عین حال از تجهیز محدوده طرح زوج و فرد به سیستم‌های هوشمند و دوربین‌های کنترلی تا پایان نیمه اول سال آینده خبر داد و گفت: با تجهیز این محدوده به این سیستم‌ها عملا ورود و خروج به محدوده زوج و فرد نیز با دوربین کنترل می‌شود.

شهروندان عادی برای دریافت آرم طرح ترافیک از 20 اسفندماه به دفاتر خدمات الکترونیک شهر مراجعه کنند

مشاور معاون ترافیک شهردار تهران با اشاره به اینکه تمام آرم‌های طرح ترافیک سال 92 چاپ و تحویل مخزن آرم سازمان ترافیک شده است گفت: عملیات چاپ آرم‌های طرح ترافیک به صورت شبانه روزی در حال انجام است و بر این اساس از امروز یکشنبه توزیع آرم‌های طرح ترافیک سهمیه بگیران آغاز می‌شود و سایر شهروندان عادی نیز از 20 اسفندماه می‌توانند با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک شهر به مدت یک هفته آرم‌های طرح ترافیک خود را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه تعداد آرم‌های طرح ترافیک سال 92، 91 هزار و 200 فقره است افزود: در عین حال 15 هزار فقره آرم نیز در سال 92 به صورت روزانه و هفتگی توزیع می‌شود و تعداد آرم‌های طرح ترافیک بنیاد شهید نیز افزایش داشته است.

مشاور معاون ترافیک شهردار تهران بار دیگر به ارگان‌های دولتی، دانشگاه‌ها و .... که از اتوبوس‌ها و مینی‌بوسهای فرسوده برای سرویس‌های خود استفاده می‌کنند هشدار داد و گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته از سال 93 به هیچ عنوان به این دسته از خودروها آرم طرح ترافیک تعلق نمی‌گیرد و این ارگان‌ها تا سال 93 مهلت دارند تا نسبت به نوسازی ناوگان سرویس‌های خود اقدام کنند.

وی در ادامه به موضوعات زیست محیطی و آلودگی هوای تهران اشاره کرد و گفت: خودرو و بنزین دو کفه یک ترازو هستند و متاسفانه اخیرا شنیدیم که خودروسازان نامه‌ای به وزیر صنایع نوشته‌اند تا رعایت استاندارد آلایندگی یورو4 را که از ابتدای سال 93 قرار بود انجام شود به تعویق بیاندازد که خوشبختانه با اظهارات روز گذشته رییس جمهوری در خصوص خودروسازان به نظر می‌رسد به هیچ عنوان اجازه نخواهند داشت از اول فروردین ماه سال 92 خودروی یورو2 تولید کنند.

مشاور معاون ترافیک شهردار تهران افزود: مطمئنم که وزیر صنعت نیز دیگر تلاش نخواهد کرد تا فرصت بیشتری به خودروسازان بدهد تا آنها با تولید خودروهای غیر استاندارد مرگ شهروندان را رقم بزنند.

به گزارش ایسنا، وی با تاکید بر اینکه 4600 نفر سالانه تنها به دلیل آلاینده ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون کشته می‌شوند گفت: بخش عمده‌ای از این آلاینده مربوط به خودروها خصوصا خودروهای داخلی است.

موتورسیکلت‌ سازان بدون سر و صدا و در حاشیه دعوای خودروسازان با وزارت نفت و سازمان محیط زیست اقدام به تولید موتورسیکلت‌های بی کیفیت می‌کنند

مشاور معاون ترافیک شهردار تهران تصریح کرد: نباید به بهانه اشتغال 200 هزار نفر سالانه ده‌ها هزار نفر را به کام مرگ فرستاد. از سوی دیگر اینکه خودروسازان دنبال گذشت زمان هستند و تولید کننده سوخت نیز چون می‌داند که خودروسازان می‌توانند بازهم مهلت بگیرند، فکری برای تولید سوخت استاندارد نمی‌کند، داستان مرغ و تخم مرغ است که به نظر می‌رسد با اظهارات روز گذشته رییس جمهوری به این قائله خاتمه داده شده است.

وی در خصوص تولید موتورسیکلت‌ها در کشور گفت: متاسفانه موتورسیکلت‌ سازان بدون سر و صدا و در حاشیه دعوای خودروسازان با وزارت نفت و سازمان محیط زیست، نسبت به تولید موتورسیکلت‌های بی کیفیت اقدام می‌کنند این در حالی است که آمارها نشان می‌دهد 25 درصد آلودگی هوای تهران یعنی چیزی معادل یک چهارم آن مربوط به موتورسیکلت‌هاست که در این خصوص باید سازمان حفاظت محیط زیست هرچه سریعتر تدبیری قاطعانه اتخاذ کند.

مشاور معاون ترافیک شهردار تهران از رد فوریت طرح جامع کاهش آلودگی هوا در مجلس نیز انتقاد کرد و گفت: در عین حال این طرح هیجانی و بدون برنامه ریزی و ناپخته نوشته شده بود و از سوی دیگر سازمان حفاظت محیط زیست نیز نتوانست به طور درستی از آن دفاع کند که همین امر موجب شد این طرح در مجلس رای نیاورد و به کمیسیون عادی ارجاع شود.

وی افزود: امیدواریم نمایندگان مجلس این طرح را تصویب کنند و شهرداری تهران نیز تمام تلاش خود را برای تصویب نهایی این طرح خواهد کرد چرا که در این صورت می‌توانیم بگوییم در کشور قانونی برای هوای پاک خواهیم داشت.

مشاور معاون ترافیک شهردار تهران همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص ممنوعیت تردد موتورسیکلت‌ها در تهران گفت: طرحی را شهرداری تهران در خصوص محدوده محیط زیستی به شورای عالی ترافیک ارائه کرده است که با توجه به مشکلات موجود بعید می‌دانیم به زودی این طرح تصویب شود.

به گزارش ایسنا، مشاور معاون ترافیک شهردار تهران در خصوص تاکسی‌های غیر پلاک تهران نیز گفت: این تاکسی‌ها که حدود 7000 تاکسی بودند ازچند ماه پیش با تمهیدات اندیشیده شده در داخل محدوده طرح ترافیک جریمه می‌شوند و دیگر اجازه تردد ندارند که این امر موجب شده است تا شهرهای اطراف تهران که با کمبود تاکسی مواجه بودند مشکلشان برطرف شود.

وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص اینکه با حذف برچسب‌های طرح ترافیک برخورد با خودروهایی که بدون مجوز در داخل محدوده طرح ترافیک تردد می‌کنند چیست؟ گفت: هم اکنون نیز شهروندانی که محل کار و منزلشان در داخل محدوده طرح ترافیک است و قصد تردد بین این دو نقطه را دارند بدون مجوز طرح ترافیک مشکلی ندارند و عملا هم زمانی که به سمت استفاده از سیستم‌های هوشمند پیش می‌رویم با درصدی خطا روبرو خواهیم بود که به نظر می‌رسد زیاد قابل توجه نباشد.

مشاور معاون ترافیک شهردار تهران در خصوص تردد موتورسیکلت‌ها در محدوده طرح ترافیک گفت: پیشنهاد کرده‌ایم که تنها موتورسیکلت‌های دارای برچسب طرح ترافیک اجازه تردد در محدوده طرح را داشته باشند اما موتورسیکلت‌های برقی می‌توانند در کل تهران تردد کنند البته موتورسیکلت‌های کاربراتوری به مرور حذف شود. این پیشنهاد هم اکنون در دست بررسی است که امیدواریم با نهایی شدن آن بتوانیم حجم زیادی از موتورسیکلت‌های غیرمجاز را از داخل تهران کاهش دهیم.

 



گردآوری : / مرجع خبر : تابناک
تاریخ درج خبر : 1391/12/6
جدیدترین خبرها
جدیدترین قیمت‌ها از بازار طلا و ارز
سقوط ناگهانی قیمت سکه و ارز
سکه هنوز حباب دارد
دستور روحانی برای بررسی گفت‌وگو با 1+5
اجناس الکترونیکی ارزان شد
بهای جهانی طلا به پایین‌ترین قیمت در 33 ماه گذشته رسید
قیمت خانه کاهش یافت
قیمت خودرو با افت نرخ ارز کاهش نمی‌یابد
آمادگی واشنگتن برای پرواز مستقیم به تهران
حباب 20 درصدی قیمت مسکن/ کاهش قیمتها آغاز شد

آرشیو خبرها
اخبار
دلایل کاهش نرخ طلا و ارز در بازار+قیمت‌های امروز
معمای «ارز» ارزان در پایان دولت احمدی‌نژاد
اخبار روز
افزایش نظارت‌ بر قیمت زمین در دولت جدید
کاهش قیمت خودرو تا کی ادامه دارد؟
قیمت‌های کاهش یافته خودرو اعلام شد
برنامه‌های بانک مرکزی برای کاهش نرخ ارز
سرگردانی بازار ارز و نوسان شدید قیمت‌ها
نیازی به مصادره روحانی نیست!
سید حسن خمینی به روحانی چه توصیه‌ای کرد؟
رویکرد متفاوت سیما در مستند «چرا روحانی»
ادامه روند کاهش قیمت طلا و ارز در بازار
نرخ ارز باز هم کاهش می‌یابد
دیدار حسن روحانی و هاشمی رفسنجانی
جزئیات دیدار عارف با روحانی
سونامی کاهش قیمتها به مسکن رسید
عارف با رئیس جمهور منتخب دیدار کرد
با کاهش نرخ ارز حباب قیمت مسکن هم می‌ترکد
قیمت باقی خودروهای داخلی تعیین نشد
کوچ سرمایه‌ها از سکه و دلار
عارف: با دولت روحانی همکاری می‌کنم
احمدی‌نژاد ۳ بار درخواست حکم حکومتی کرد
پگاه آهنگرانی به روحانی چه گفت؟
نرخ بالای میوه در میادین+ریز قیمت‌ها
کاهش شدید قیمت طلا و ارز در بازار
آغاز پیش فروش مگان هاچ‌ بک در ایران + قیمت
قفل بازار خودرو در انتظار «کلید»
خاتمی: دولت روحانی نمی‌تواند معجزه کند
کدامیک‌ از وزرا هفته گذشته از احمدی‌نژاد صد سکه طلا گرفتند
خاتمی به روحانی تبریک گفته است؟
پیش‌بینی کاهش قیمت خانه در ماه‌های آینده
واریز یارانه دارو به حساب خانوار بزودی
قالیباف دیگر شانس حضور در شهرداری را نخواهد داشت
تحلیف روحانی دو روز بعد از تنفیذ برگزار می‌شود
ایران تا صبح نخوابید
توصیه عارف به روحانی درباره احمدی‎نژاد
حق‌الناس را جدی بگیرید
جدیدترین قیمت‌ خودروهای پرتیراژ داخلی
احمدی‌نژاد و روحانی دیدار کردند
جزئیات احضار رئیس جمهور به دادگاه
اشتون: منتظر برقراری دولت جدید ایران خواهیم ماند
خاکشیر، نوشیدنی روزهای گرم تابستان
رئیس‌جمهور منتخب در اولین نشست خبری
استان‌هایی‌که عجیب‌ترین رای‌ها‌ را به صندوق ریختند
احمدی‌نژاد با شکایت لاریجانی به دادگاه احضار شد
حضور افرادی همچون "عارف" در دولت یازدهم
علت افزایش قیمت ارز به روایت وزیر اقتصاد
دستگیری چند تن از عوامل مخل بازار ارز
اسامی نهایی منتخبان شورای شهر تهران
یارانه‌ نقدی پردرآمدها قطع می‌شود
همه وعده‌های اقتصادی "روحانی" در دولت تدبیر و امید
تاثیر کاهش قیمت ارز بر بازار IT
زمان اولین نشست خبری حسن روحانی
رمز عبور‌ «جی‌میل» سرقت شد
دستور فوری احمدی‌نژاد به 2 وزیر اقتصادی
کشف عضوی جدید در بدن انسان!
کاخ سفید:همچنان آماده تعامل مستقیم با ایران هستیم
حسن روحانی درباره‌ی فرهنگ قول داد که...
پیام روحانی خطاب به مردم ایران
حضور خاتمی و سید حسن خمینی در منزل عارف
واکنش اشتون به منتخب شدن روحانی
پیام تبریک احمدی نژاد به مردم و روحانی
عارف پیروزی روحانی در انتخابات را تبریک گفت
انتخابات برنامه‌ دلالان خودرو را به هم ریخت
شکست اصولگرایی لازم بود!
قیمت سکه و طلا کاهش یافت
اعلام نتایج ترکیبی از کل کشور است
نبض تند بازار خودرو
سریال تکراری سیب‌زمینی
حمله به حساب دهها هزار ایرانی در جیمیل
ورود خودروهای آمریکایی به ایران با طعم انتخابات
در این کافی‌شاپ یاد بدبختی‌هایتان بیفتید!
سید محمد خاتمی رسما از حسن روحانی حمایت کرد
بازار مسکن رونق می‌گیرد
تمام وعده‌های کاندیداهای ریاست جمهوری درباره اینترنت
حمایت رسمی هاشمی از روحانی
زمان برداشت یارانه خرداد اعلام شد
مطهری : کناره‌گیری عارف مدبرانه و حکیمانه بود
نامه روحانی به محمدرضا عارف
ستادهای عارف در اختیار روحانی قرار می گیرد؟
بهمنی وعده داد: نرخ تورم نقطه به نقطه نزولی می‌شود
چه کسی خودرو را گران کرد؟
تولید دو ماهه خودرو اعلام شد
عارف انصراف داد+متن بیانیه
اجماع شورای مشورتی اصلاح‌طلبان بر روحانی
دستگیری نصاب دوربين مخفي در منزل تازه عروس
حدادعادل از انتخابات ریاست جمهوری انصراف داد
قیمت خودرو افزایش یافت + جدول قیمت ها
خدمات رایتل در کدام شهرها قابل دسترسی است؟
واکنش رییس ستاد روحانی به احتمال بررسی مجدد صلاحیت
ائتلاف عارف و روحانی قطعی است
جواب منفی انتظامی و پرستویی به یک کاندیدا
ظلم آشکار به 7 کاندیدا و 77 میلیون ایرانی
استقبال خاتمی از ائتلاف عارف و روحانی
رخنه ماهی‌های آلوده در بازار
جدول/ قیمت انواع خودرو داخلی
پیش فروش تیبا 2 و عرضه 3 محصول جدید پارس خودرو
اظهار نظر نیکزاد درباره آینده مسکن
مسکن در زمستان‌ها گران‌تر می‌شود!
قیمت تخم‌مرغ افزایش یافت
چه کسی قیمت خودروهای وارداتی را تعیین می‌کند؟
پاسخ‌ وزیر اقتصاد به انتقادات
جدیدترین قیمت طلا و سکه در بازار
چگونگی تک نرخی شدن ارز/ نرخ بازار آزاد واقعی نیست
چاپ اسکناس‌های درشت‌ را در دستور کار داریم
مگان هاچ بک به ایران می‌آید
جی‌میل دوباره باز نمی‌شود؟!
احتمال برگزاری مناظره چهارم کاندیداها
واکنش صالحی به مناظره سوم کاندیداها
ائتلاف اصولگرايان با اين همه اختلاف!
شوک قیمتی در بازار خودرو نخواهیم داشت
تولید خودروی هم‌کلاس پژو 308 در ایران
احتمال ائتلاف روحانی و عارف در روزهای آینده
گوشی برندهای معروف موبایل و خطر تشعشعات سرطان‌زا
بازتاب دومین مناظره انتخاباتی ایران در مطبوعات خارجی
نظر نامزدها درباره‌ی مناظره دوم چه بود؟
بهمنی: از واردات طلا تا 15 سال بی نیازیم






1